Veelgestelde vragen
-
Waar staan jullie voor?
- 'Jij blij, wij blij' dat is ons credo. Onze sieraden worden met de grootste aandacht ontworpen en gemaakt.
Maar mocht er onverhoopt toch iets aan de hand zijn, dan proberen we altijd samen een oplossing te vinden.
-
Hoe neem ik contact op?
- Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen?Je kan contact opnemen met de klantenservice voor het antwoord op jouw vraag.
E-mail: [email protected]
Telefoon + WhatsApp: 0850003187
Of chat met een van onze medewerkers via de website! Zie hiervoor de chatbutton rechtsonderin.
-
Wat zijn jullie openingstijden?
We zijn een webshop, dus je kan altijd bestellen! Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur bereikbaar.
-
Kan ik langskomen om mijn bestelling op te halen?
We zijn een webshop, dus het is niet mogelijk om langs te komen. Wij maken hierop geen uitzonderingen.
-
Werken jullie samen met bloggers?
Ben je een blogger en zou je graag met ons willen samenwerken? Stuur een mailtje naar [email protected]
-
Waar kan ik mijn recensie plaatsen?
Niet tevreden?
We lossen het graag voor je op via [email protected]
Wel tevreden?
Je kunt hier een recensie achterlaten voor je gehele bestelling.
Alvast bedankt!
Team KAYA
-
Welke maat moet ik nemen?
Armbanden
Voordat je een bestelling plaatst, raden we je aan de pols op te meten. Dit kan heel simpel met een meetlint. Meet je pols strak rond de plek waar je de armband wenst te dragen. Lees de polsomtrek in cm af en tel hier voor kinder- en damessieraden 1 cm bij op. Bij herenarmbanden raden wij aan om 2,5 cm bij de polsomtrek op te tellen.
Houd er rekening mee dat dit een advies is, we kunnen niet garanderen dat je op deze manier altijd de juiste maat shopt. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het kiezen van de juiste maat. Bij onze producten staat vaak een advies gebaseerd op leeftijd. Let op: dit is een gemiddelde richtlijn en zal niet altijd van toepassing zijn.
Aan veel kinder- en damessieraden zit een verlengkettinkje van ongeveer 3 centimeter, zo kun je het sieraad nog iets verstellen waardoor het bijna altijd past.
Niet gepersonaliseerde sieraden kunnen altijd omgewisseld worden voor een andere maat. Voor gepersonaliseerde sieraden bieden wij alternatieve oplossingen. Zie ook het kopje retourneren.Ringen
Stap 1: Knip een strook papier van ongeveer 13 centimeter lang en 1 centimeter breed.
Stap 2: Wikkel de papieren strook rond het breedste gedeelte van de vinger, waarvan je de maat wilt weten. Het breedste gedeelte is vaak bij de knokkel, maar dit kan verschillen per persoon. Je kunt gebruik maken van een oude ring om het breedste plekje te vinden.
Stap 3: Markeer het punt waar de uiteindes van de papierstrook overlappen, met een potlood op het papier.
Stap 4: Gebruik een liniaal om vanaf de buitenkant van het papier de lengte te meten van de markering.
Stap 5: Vind de maat in een maattabel die het dichtstbij jouw maat in de buurt zit en bepaal je ringmaat.
Twijfel je nog steeds?
Je kan bij ons ook een meet- en pasring bestellen om je maat exact op te meten.
-
Hoe kan ik een opmerking bij mijn bestelling doorgeven?
Heb je een speciaal verzoek of een vraag? Gebruik dan het opmerkingenvakje rechts onderin bij het bevestigen van je bestelling. Soms kun je bij een product zelf ook al een opmerking plaatsen. De opmerking komt niet op de factuur te staan, maar komt wel bij ons binnen.
-
Ik wil graag een symbool laten graveren. Hoe doe ik dit?
Kopieer een teken naar keuze en plak deze in het tekstvak: ♡ ☆ ∞
-
Ik wil geen gravure. Hoe geef ik dit aan?
Bij sieraden met gravure is het veld waar je de gravure in moet vullen een verplicht veld. Mocht je geen gravure willen, kun je dat als volgt aangeven: !!NIETS!!
Wanneer je dit invult, is het voor onze graveurs duidelijk dat je geen gravure wenst.
-
Hoe maak ik een goede vingerafdruk?
Stappenplan vingerafdruk maken
1. Kleur een zwart vlak met een potlood. (Let op: geen kleurpotlood!)
2. Plaats je vinger in het vlak, goed drukken!
3. Zorg dat overal evenveel potlood op je vinger zit en pak een stukje plakband.
4. Duw je vinger op de plakkende kant van het plakband.
5. Plak het plakband op een wit vel.
6. Je vingerafdruk is klaar! Maak er een scherpe foto van, zorg dat er geen schaduwen door de vingerafdruk lopen.
7. Upload de foto van je zelfgemaakte vingerafdruk bij het plaatsen van de bestelling en je bent klaar!
-
Kan mijn bestelling als cadeau worden verpakt?
Onze sieraden worden vaak cadeau gedaan ter gelegenheid van een speciale gebeurtenis. We verpakken alles 'klaar om te geven' in een luxe sieradenbuideltje of cadeaudoosje. Dit doen we uiteraard kosteloos. Bij een mooi sieraad hoort een mooie verpakking! De factuur van de bestelling is alleen digitaal beschikbaar. Deze wordt niet mee verzonden.
-
Is het veilig voor mijn baby of peuter om een KAYA sieraad te dragen?
Bij KAYA Sieraden staat veiligheid voorop en dus nemen we een aantal maatregelen om onze baby, peuter en kindersieraden zo veilig mogelijk te maken. We werken met stevige materialen als .925 sterling zilver, roestvrij staal en echte zoetwaterparels. Losse bedeltjes en open ringetjes solderen we stevig vast, om stikgevaar bij jonge kinderen te voorkomen. Daarnaast geloven we bij KAYA dat het sieraad vooral een tastbare herinnering voor later moet zijn. Zie het als een aandenken, een mooi juweel voor een fotoshoot of om te dragen op de verjaardag van opa of oma. Zorg ervoor dat de sieraden alleen gedragen worden onder het toeziend oog van een volwassene. We raden aan de sieraden niet te dragen tijdens het spelen, badderen of slapen. Naast – vooropgesteld – de veiligheid van het kind, zorgt dit er voor dat de sieraden minder (snel) beschadigen en dus een leven lang mee gaan!
Goed om te weten; de sieraden kunnen na verloop van tijd krassen oplopen. Houd er rekening mee dat dit proces versneld kan worden door kruipen en spelen.
-
Waar staan de geboortestenen voor?
Geboortestenen zijn edelstenen die horen bij de maand waarin je geboren bent. Elke maand heeft haar eigen geboortesteen met een unieke betekenis. Het gebruik en geloof in geboortestenen is al heel oud. Onze verre voorouders geloofden dat het dragen van de stenen geluk of rijkdom opleverde. Het verwerken van geboortestenen in sieraden maakt dat het sieraad niet alleen persoonlijk en symbolisch is, maar ook kleurrijker door de verschillende kleuren van de zirkonia-kristallen.
Januari – Granaat brengt vertrouwen, vriendschap, wilskracht en meer energie. Het moedigt geloof en eerlijkheid aan.
Februari – Amethist helpt je om helder na te kunnen denken en mentaal alert en scherp te worden.
Maart – Aquamarijn helpt je om minder zenuwachtig te worden en brengt liefde, hoop en blijheid.
April – Diamant zorgt ervoor dat je je moedig, onverslaanbaar en gezond voelt.
Mei – Smaragd zorgt voor een goede toekomst, trouw en liefde.
Juni – De roze Amethist ondersteunt bescheidenheid, vrede en schoonheid.
Juli – Robijn zorgt voor geluk, vriendschap, kracht en enthousiasme.
Augustus – Peridot brengt succes, vrede en liefde.
September – Saffier staat voor loyaliteit, rust, geloof, wijsheid en waarheid.
Oktober – Rozenkwarts staat voor een zachte en liefdevolle energie.
November – Citrien individualiteit, zelfvertrouwen en stimuleert zelfontwikkeling.
December – Topaas zorgt voor geluk en voorspoed en helpt je in het verwezenlijken van je dromen
-
Welke betaalmethodes zijn er?
KAYA werkt met een beveiligd kassasysteem en heeft een grote keuze aan betaalmethoden. Al onze betaalmethoden zijn gratis.
iDEAL
Je kan bij KAYA veilig betalen in je vertrouwde iDEAL betaalomgeving.Bankoverschrijving vooraf
Kies je voor de betaalmethode bankoverschrijving vooraf, dan ontvang je van ons een mail met daarin de bankgegevens. De betaling duurt via deze weg iets langer: van gemiddeld 1 werkdag voor Nederlandse betalingen tot 3 werkdagen voor Belgische betalingen.
Achteraf betalen
Wil je liever eerst de sieraden ontvangen en dan betalen? Dat kan! Achteraf betalen is mogelijk tot €500,-. Op het moment dat je de bestelling afrondt, worden je gegevens in enkele seconden gecontroleerd door de creditmanagement afdeling van onze betaalpartner Billink. Daarnaast beoordelen wij elke bestelling zelf.
Vanuit Billink ontvang je een e-mail met daarin het bankrekeningnummer & het Billink factuurnummer zodat je de betaling kan voldoen. Voor deze service brengen we geen kosten in rekening. KAYA Sieraden behoudt ten allen tijde het recht om een achteraf betaling te weigeren en vooruitbetaling te verzoeken alvorens over te gaan tot het verzenden van de bestelling.Waardebon
Heb je een waardebon gekregen of gewonnen? Kies dan voor 'Bankoverschrijving NL & BE' en voer de code op de waardebon in bij 'Kortingscode of Cadeaubon'. De waarde van de bon wordt dan automatisch met het totaalbedrag verrekend. Heb je voor een hoger bedrag sieraden uitgekozen? Dan kan je dit bedrag eenvoudig bijbetalen met één van bovenstaande betaalmiddelen. De waardebon moet in 1x worden besteed en is alleen te besteden op www.kayasieraden.nlPaypal
Paypal is een veilige betaalmethode. Je kan voor deze betaalmethode kiezen bij je check-out.Mastercard, Visa, Meastro, American Express
Met MasterCard SecureCode kan je veilig online betalen met je creditcard. Door de 3D Secure beveiliging vindt de creditcardbetaling plaats met MasterCard SecureCode. Met Visa kan je veilig online betalen. Door de 3D Secure beveiliging vindt de creditcardbetaling plaats met Verified by Visa. Je kan veilig betalen met Meastro SecureCode. Door de 3D Secure beveiliging vindt de betaling plaats met Meastro SecureCode. Een American Express Card is een wereldwijd betaalmiddel. Met een American Express spaart u punten bij iedere besteding die u met de kaart verricht.Bancontact - Mister Cash, KBC en CBC
Onze Belgische klanten kunnen de betaling veilig en vertrouwd voldoen via Bancontact/Mister Cash, KBC of CBC Bank.
-
Waarom kan ik niet achteraf betalen?
Achteraf betalen is mogelijk tot een maximaal bedrag van €500,-. Op het moment dat je de bestelling afrondt, worden je gegevens in enkele seconden gecontroleerd door de creditmanagement afdeling van onze betaalpartner Billink. Is je betaling afgekeurd? Dit kan te maken hebben met eventueel nog openstaande betalingen. KAYA Sieraden behoudt ten allen tijde het recht om een achteraf betaling te weigeren en vooruitbetaling te verzoeken alvorens over te gaan tot het verzenden van de bestelling.
-
Hoe betaal ik met een waardebon?
Heb je een waardebon gekregen of gewonnen? Kies dan voor 'Bankoverschrijving NL & BE' en voer de code op de waardebon in bij 'Kortingscode of Cadeaubon'. De waarde van de bon wordt dan automatisch met het totaalbedrag verrekend. Heb je voor een hoger bedrag sieraden uitgekozen? Dan kan je dit bedrag eenvoudig bijbetalen met één van bovenstaande betaalmiddelen. De waardebon moet in 1x worden besteed en is alleen te besteden op www.kayasieraden.nl
Het is niet mogelijk de waardebon in te wisselen voor geld.
-
Hoe lang duurt een bankoverschrijving vooraf?
Als je gekozen hebt voor een bankoverschrijving vooraf, dan duurt het gemiddeld 1 werkdag voordat de betaling bij ons binnen is. Voor Belgie kan dit drie werkdagen duren.
Nadat de betaling binnen is gaan we gelijk je sieraden maken. Deze betaalmethode duurt dus iets langer. Heb je het gelijk morgen nodig? Kies dan liever voor Ideal, Paypal of Creditcard.
-
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Wij bieden in Nederland en België gratis verzending voor bestellingen vanaf €20. Bestel je voor een kleiner bedrag? Dan betaal je €0,99 verzendkosten.
-
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Binnen Nederland is de levertijd vaak 1-2 werkdagen. Naar België is dit meestal 5 werkdagen. Sommige producten hebben echter een langere levertijd. Daarom is het handig om bij het bestellen te letten op de verwachte leverdatum. Deze staat bij elk product op de website aangegeven. Hiermee voorkomen we misverstanden.
De bezorgdagen van de post zijn van dinsdag t/m zaterdag.
Wij verzenden jullie pakketjes op maandag t/m vrijdag, in het weekend niet.
-
Wat is mijn track & trace code?
We maken geen gebruik van track & trace. Wij hebben een zakelijk contract met PostNL, track & trace valt hier niet onder. Als je bestelling verzonden is, krijg je een verzendnotificatie en wordt de bestelling in 1-2 werkdagen bezorgd binnen Nederland. Naar België wordt de bestelling in 5 werkdagen bezorgd. Je bestelling wordt in de brievenbus geleverd.
-
Past de bestelling door de brievenbus?
Jazeker! Alle pakketjes van KAYA Sieraden passen door de brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.
-
Waar blijft mijn bestelling (NL)?
Heb je een verzendnotificatie ontvangen?
Zo ja: hoelang is het geleden dat je de verzendnotificatie hebt ontvangen?
- 1-2 werkdagen: je bestelling komt eraan!
- 3-5 werkdagen: je bestelling is wat vertraagd bij de post. Je kan je verzendadres controleren in de bevestigingsmail van je bestelling. Klopt het adres niet? Dan raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice.
- > 5 werkdagen: er is een grote kans dat je bestelling is kwijtgeraakt bij de post. We raden je aan contact op te nemen met de klantenservice.
Zo nee:
- Controleer je spam inbox.
- We hebben je bestelling nog niet verzonden. Heeft het product dat je hebt besteld misschien een langere levertijd? Je kunt de levertijd van het product terugvinden op de productpagina.
- Misschien heb je per ongeluk een typefout gemaakt bij het opgeven van je e-mailadres. Je kan contact opnemen met de klantenservice voor een e-mailadres-controle.
De bezorgdagen van de post zijn van dinsdag t/m zaterdag.
Wij verzenden jullie pakketjes op maandag t/m vrijdag, in het weekend niet.
-
Waar blijft mijn bestelling (België)?
Heb je een verzendnotificatie ontvangen?
Zo ja: hoelang is het geleden dat je de verzendnotificatie hebt ontvangen?
- 1-5 werkdagen: je bestelling komt eraan!
- 6-10 werkdagen: je bestelling is wat vertraagd bij de post. Je kan je verzendadres controleren in de bevestigingsmail van je bestelling. Klopt het adres niet? Dan raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice.
- > 10 werkdagen: er is een grote kans dat je bestelling is kwijtgeraakt bij de post. We raden je aan contact op te nemen met de klantenservice.
Zo nee:
- Controleer je spam inbox.
- We hebben je bestelling nog niet verzonden. Heeft het product dat je hebt besteld misschien een langere levertijd? Je kunt de levertijd van het product terugvinden op de productpagina.
- Misschien heb je per ongeluk een typefout gemaakt bij het opgeven van je e-mailadres. Je kan contact opnemen met de klantenservice voor een e-mailadres-controle.
De bezorgdagen van de post zijn in België van maandag t/m zaterdag.
Wij verzenden jullie pakketjes op maandag t/m vrijdag, in het weekend niet.
-
Ik wil mijn bestelling graag retourneren, kan dit?
- Bij KAYA kun je veel producten tot 14 dagen na ontvangst retourneren. Helaas kunnen niet alle producten geretourneerd worden. Zo zijn gepersonaliseerde sieraden - bijvoorbeeld met een gravure of foto - uitgesloten van retournering. Twijfel je of wil je meer informatie over je retourzending? Neem contact op met onze klantenservice om te checken of je jouw bestelling kunt retourneren!
-
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling via de reguliere brievenbuspost naar ons retourneren. Graag een briefje met je ordernummer + toelichting bijvoegen, zodat we je retourzending herkennen. Je kunt je bestelling naar het volgende adres retourneren:
KAYA sieraden
Evertsenstraat 177
2315 RZ Leiden
Nederland
Kom je er niet helemaal uit? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice voor de retourinstructies.
-
Moet ik mijn retourkosten zelf betalen?
De retourkosten worden niet vergoed. Deze zijn voor eigen rekening.
-
Hoelang duurt het voor mijn retour wordt verwerkt?
Zodra je retour bij ons binnen is, gaan wij hier binnen 2 werkdagen mee aan de slag. We sturen je een mail als we de retour hebben ontvangen. We zijn afhankelijk van PostNL wat betreft het bezorgen van de retouren. Dit duurt de ene keer wat langer dan de andere keer. Mochten we het product weer naar je terug sturen, ontvang je een nieuwe verzendnotificatie.
-
Mijn sieraad past niet, wat nu?
Wat jammer! Is je sieraad gepersonaliseerd?
Zo ja: Afhankelijk van het sieraad bieden wij verscheidene oplossingen. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.
Zo nee: Je kunt het sieraad gewoon ruilen voor een andere maat! > zie retourneren.
Gepersonaliseerde sieraden zijn o.a. sieraden met een eigen gravure. Twijfel je of je sieraad gepersonaliseerd is? Je kan dit altijd aan de klantenservice vragen.
-
Mijn sieraad is gebroken, wat nu?
Wat vervelend! Bij KAYA Sieraden werken we met een garantieperiode van 3 maanden. Gaat je sieraad buiten deze periode stuk? Contacteer ons en we kijken samen naar een passende oplossing.
-
Mijn sieraad is verkleurd, wat nu?
Goud/rosé goud
Helaas kan het voorkomen dat de vergulde laag er bij sieraden afgaat. Bij sommige klanten gebeurt dit nooit en bij andere na een paar weken. Dit is erg afhankelijk van de pH-waarde van de huid. Het dragen van de sieraden onder de douche en het gebruik van bepaalde crèmes en parfums kan de verkleuring versnellen. In principe blijven de vergulde sieraden zeker tot 3 maanden mooi, mits ze goed worden gedragen. Verkleurd je sieraad toch eerder? Je kunt contact met onze klantenservice opnemen om te kijken naar een oplossing.Zilver
Wat vervelend dat het sieraad verkleurd is! De verkleuring (oxidatie) is een zwart laagje dat kan ontstaan door blootstelling aan zuurstof, zweet en andere stoffen zoals parfum. In principe zou dit laagje weg moeten gaan als je het sieraad oppoetst. Dit kan met het zilverpoetsdoekje dat we mee hebben gestuurd met je bestelling. Als je deze niet meer hebt, sturen we deze graag nogmaals op! Mocht dit niet werken, kun je contact met onze klantenservice opnemen voor een mogelijke alternatieve oplossing.
-
Waarom ontstaan er krasjes op mijn sieraad?
Al onze sieraden worden met de hand gemaakt. Daardoor ontstaan er vaak al kleine krasjes in het sieraad. Dit hoort bij zilver, omdat het een zacht metaal is. Sieraden die gemaakt zijn in fabrieken (niet handgemaakt), hebben vaak een coating van rhodium. Dit laagje zorgt voor meer bescherming, waardoor er minder krasjes ontstaan. Onze sieraden hebben deze coating niet, omdat ze met de hand worden bewerkt. Dat betekent helaas dus wel dat onze sieraden altijd kleine krasjes kunnen hebben. Naast de krasjes die al in het sieraad kunnen zitten, is de kans groot dat dit er meer worden door (dagelijks) gebruik van het sieraad. Tijdens het gebruik schuurt het sieraad vaak ergens langs. Het zilver poetsen, wat nodig is om het sieraad te onderhouden, kan ook krasjes veroorzaken.
Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of we iets aan de krassen kunnen doen, maar wij bieden hier geen garantie op.
-
Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat nu?
Wat vervelend dat je niet helemaal tevreden bent. We kijken graag hoe we dit voor je kunnen oplossen. Stuur ons een mail met beschrijving van je klacht op: [email protected]
Het is handig als je:
- je ordernummer noemt in het onderwerp
- een duidelijke beschrijving geeft van de klacht
- een foto bijvoegt (waar mogelijk)
-
Ik heb een verkeerde bestelling ontvangen
Onze excuses voor het ongemak! Waarschijnlijk is er iets fout gegaan bij het verzenden van je bestelling. Dit gaan we uiteraard oplossen.
Graag willen we je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice.
-
Deel een foto van jouw nieuwste KAYA Sieraad
- Een nieuw KAYA Sieraad geshopt of gekregen? Deel jouw foto en tag ons via @kayasieraden om kans te maken op € 100,- shoptegoed.Actievoorwaarden♡ De winnaar wint een KAYA Sieraden waardebon t.w.v. € 100,-♡ Ieder kwartaal kiezen we een nieuwe winnaar: de winnaar wordt op de 1e van een nieuwe kwartaalmaand bekend gemaakt.
Te weten: 1 januari - 1 april - 1 juli - 1 oktober♡ De winnaar ontvangt een persoonlijk bericht van KAYA Sieraden♡ Over de uitslag en toekenning van de prijs van deze winactie kan niet worden gecorrespondeerd