Veelgestelde vragen
1 BESTELLEN
1.1 Welke maat moet ik nemen?

Armbanden

Wij raden aan eerst even de pols op te meten voor je gaat bestellen. Bij kinder- en damesarmbanden raden we aan 1 cm op te tellen bij de strak gemeten polsomtrek. Bij leren herenarmbanden raden wij aan hier 2 cm bij op te tellen. Dit is echter wel een advies. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor het kiezen van de juiste maat.
Ook staat er vaak bij het product een advies per leeftijd. Let op: dit is een gemiddeld genomen richtlijn en zal niet altijd van toepassing zijn.
Aan veel kindersieraden en sommige damessieraden zit een verlengkettinkje van ongeveer 3 centimeter, zo kun je het sieraad nog iets verstellen en past het sieraad gelukkig bijna altijd.
Niet gepersonaliseerde sieraden kunnen altijd omgewisseld worden voor een andere maat. Voor gepersonaliseerde sieraden bieden wij alternatieve oplossingen. > Zie vraag 4.1

 

Ringen

Ringmaat 

 

Stap 1: Knip een strook papier van ongeveer 13 centimeter lang en 1 centimeter breed.
Stap 2: Wikkel de papieren strook rond het breedste gedeelte van de vinger, waarvan je de maat wilt weten. Het breedste gedeelte is vaak bij de knokkel, maar dit kan verschillen per persoon. U kunt gebruik maken van een oude ring om het breedste plekje te vinden.
Stap 3: Markeer het punt waar de uiteindes van de papierstrook overlappen, met een potlood op het papier.
Stap 4: Gebruik een liniaal om vanaf de buitenkant van het papier de lengte te meten van de markering.
Stap 5: Vind de maat in een maattabel die het dichtstbij uw maat in de buurt zit en bepaal uw ringmaat.




Twijfel je nog steeds? 

Je kan bij ons ook een meet- en pasring bestellen om je maat exact op te meten!
https://www.kayasieraden.nl/nl/meet-pasring.html



1.2 Hoe kan ik een 'opmerking' bij mijn bestelling doorgeven?

Heb je een speciaal verzoek of een vraag? Gebruik dan het opmerkingenvakje rechts onderin bij het bevestigen van je bestelling. Soms kun je bij een product zelf ook al een opmerking plaatsen. De opmerking komt niet op de factuur te staan, maar staat bij ons wel bij je bestelling.

 

1.3 Ik wil graag een symbool laten graveren. Hoe doe ik dit?

Kopieer een teken naar keuze en plak in het tekstvak: ♡ ☆ ∞ 

 

1.4 Ik wil geen gravure. Hoe geef ik dit aan?

Bij sieraden met gravure is het veld waar je de gravure in moet vullen een verplicht veld. Mocht je geen gravure willen, kun je dat als volgt aangeven: !!NIETS!!
Dit kun je invullen in het veld en dan is het voor onze graveurs duidelijk dat je geen gravure wilt.

 

1.5 Hoe maak ik een goede vingerafdruk?

Stappenplan vingerafdruk maken
1.
Kleur een vlak in met een potlood. (Let op: geen kleurpotlood!)
2. Plaats je vinger in het vlak, goed drukken!
3. Zorg dat overal evenveel potlood op je vinger zit en pak een stukje plakband.
4. Duw je vinger op de plakkende kant van het plakband.
5. Plak het plakband op een wit vel.
6. Je vingerafdruk is klaar! Maak er een scherpe foto van, zorg dat er geen schaduwen door de vingerafdruk gaan.
7. Upload de foto van je zelfgemaakte vingerafdruk bij het plaatsen van de bestelling en je bent klaar!

 

 

1.6 Ik heb een waardebon! Hoe werkt dit precies?

Wat leuk dat je een waardebon hebt van Kaya Sieraden! De waardebon kan niet in verschillende delen worden uitbesteed en heeft geen einddatum. Bij het betalen van je bestelling kun je de waardebon inwisselen. De waardebon is niet in te wisselen voor geld.

 

1.7 Kan mijn bestelling als cadeau worden verpakt?

Onze sieraden worden vaak cadeau gedaan ter gelegenheid van een speciale gebeurtenis. We verpakken alles 'klaar om te geven' in bijvoorbeeld een sieradenbuideltje of cadeaudoosje. Dit doen we uiteraard kosteloos. Bij een mooi sieraad hoort een mooie verpakking! De factuur van de bestelling is alleen digitaal beschikbaar. Deze wordt niet mee bezorgd. 

 

1.8 Hoe zorg ik dat het veilig is voor mijn baby of peuter om een KAYA-sieraad te dragen?

Wij adviseren om kleine kinderen het sieraad alleen onder toezicht te laten dragen, aangezien onze kindersieraden kleine onderdelen bevatten. Het is niet verstandig om kinderen onder de 3 jaar alleen te laten met een sieraad. Dit geldt voor alle sieraden die er op de markt zijn. We raden aan de sieraden tijdens het spelen, voordat ze in bad gaan en natuurlijk voor het slapen te verwijderen. Naast de vooropgestelde veiligheid van het kind zorgt dit er ook voor dat de sieraden minder beschadigen en dus langer meegaan!

 

1.9 Waar staan de geboortestenen voor?

Geboortestenen zijn edelstenen die horen bij de maand waarin je geboren bent. Elke maand heeft haar eigen geboortesteen met een unieke betekenis. Het gebruik en geloof in geboortestenen is al heel oud. Onze verre voorouders geloofden dat het dragen van de stenen geluk of rijkdom opleverde. Het verwerken van geboortestenen in sieraden maakt dat het sieraad niet alleen persoonlijk en symbolisch is, maar ook kleurrijker door de verschillende kleuren van de Swarovski®-kristallen.

Zoek in het rijtje van de geboortestenen hieronder jouw geboortesteen en kijk welke betekenis bij jou hoort! 
Januari – Granaat brengt vertrouwen, vriendschap, wilskracht en meer energie. Het moedigt geloof en eerlijkheid aan.
Februari – Amethist helpt je om helder na te kunnen denken en mentaal alert en scherp te worden.
Maart – Aquamarijn helpt je om minder zenuwachtig te worden en brengt liefde, hoop en blijheid.
April – Diamant zorgt ervoor dat je je moedig, onverslaanbaar en gezond voelt.
Mei – Smaragd zorgt voor een goede toekomst, trouw en liefde.
Juni – Parel ondersteunt bescheidenheid, vrede en schoonheid.
Juli – Robijn zorgt voor geluk, vriendschap, kracht en enthousiasme.
Augustus – Peridot brengt succes, vrede en liefde.
September – Saffier staat voor loyaliteit, rust, geloof, wijsheid en waarheid.
Oktober – Opaal moedigt hoop, creativiteit, vrede en onschuld aan.
November – Topaas staat voor wijsheid, moed, oprechtheid en warmte.
December – Turkoois zorgt voor blijdschap, een goede toekomst en geluk.

2 VERZENDING
2.1 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Binnen Nederland is de levertijd vaak 1-2 werkdagen. Naar België en andere Europese landen is dit meestal 5 werkdagen. Sommige producten hebben echter een langere levertijd. Daarom is het handig om bij het bestellen te letten op de verwachte leverdatum. Deze staat bij elk product op de website aangegeven. Hiermee voorkomen we misverstanden.


De bezorgdagen van de post zijn van dinsdag t/m zaterdag.

 

2.2 Wat is mijn track & trace code?

We maken geen gebruik van track & trace. Wij hebben een zakelijk contract met PostNL, track & trace valt hier niet onder. Als je bestelling verzonden is, krijg je een verzendnotificatie en wordt de bestelling in 1-2 werkdagen bezorgd binnen Nederland. Buiten Nederland wordt deze in 5 werkdagen bezorgd.

 

2.3 Past de bestelling door de brievenbus?

Ja zeker! Alle pakjes van Kaya Sieraden passen door de brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Je bestelling valt gewoon op je deurmat.

 

2.4 Waar blijft mijn bestelling (NL)?

Heb je een verzendnotificatie ontvangen?
Zo ja: hoelang is het geleden dat je de verzendnotificatie hebt ontvangen?
- 1-2 werkdagen: je bestelling komt eraan!
- 3-5 werkdagen: je bestelling is wat vertraagd bij de post. Je kan je verzendadres controleren in de bevestigingsmail van je bestelling. Klopt het adres niet? Dan raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice.
- > 5 werkdagen: er is een grote kans dat je bestelling is kwijtgeraakt bij de post. We raden je aan contact op te nemen met de klantenservice.

Zo nee:
- Je kan de spam in je mail controleren.
- We hebben je bestelling nog niet verzonden. Heeft het product dat je hebt besteld misschien een langere levertijd?
- Misschien heb je per ongeluk een typefout gemaakt bij het opgeven van je e-mailadres. Je kan contact opnemen met de klantenservice voor een e-mailadres-controle.

De bezorgdagen van de post zijn van dinsdag t/m zaterdag.

 

2.5 Waar blijft mijn bestelling (buiten NL)?

Heb je een verzendnotificatie ontvangen?
Zo ja: hoelang is het geleden dat je de verzendnotificatie hebt ontvangen?
- 1-5 werkdagen: je bestelling komt eraan!
- 6-10 werkdagen: je bestelling is wat vertraagd bij de post. Je kan je verzendadres controleren in de bevestigingsmail van je bestelling. Klopt het adres niet? Dan raden we je aan contact op te nemen met de klantenservice.
- > 10 werkdagen: er is een grote kans dat je bestelling is kwijtgeraakt bij de post. We raden je aan contact op te nemen met de klantenservice.

Zo nee:
- Je kan de spam in je mail controleren.
- We hebben je bestelling nog niet verzonden. Heeft het product dat je hebt besteld misschien een langere levertijd?
- Misschien heb je per ongeluk een typefout gemaakt bij het opgeven van je e-mailadres. Je kan contact opnemen met de klantenservice voor een e-mailadres-controle.


De bezorgdagen van de post zijn van dinsdag t/m zaterdag.

3 RETOURNEREN
3.1 Ik wil mijn bestelling graag retourneren, kan dit?

Veel producten kunnen geretourneerd worden. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Helaas kunnen niet alle producten geretourneerd worden. Gepersonaliseerde sieraden en oorbellen bijvoorbeeld niet. Een aantal andere producten valt ook buiten de retourmogelijkheid. Je kan contact opnemen met de klantenservice om te checken of je jouw bestelling kunt retourneren!

 

3.2 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling via reguliere brievenbuspost naar ons retourneren. Graag een briefje met je ordernummer + toelichting bijvoegen, zodat we je retourzending herkennen. Je kunt je bestelling naar het volgende adres retourneren:

KAYA sieraden
Evertsenstraat 177
2315 RZ Leiden
Nederland


Kom je er niet helemaal uit? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice voor de retourinstructies.

3.3 Moet ik mijn retourkosten zelf betalen?

De retourkosten worden niet vergoed. Deze zijn voor eigen rekening.

 

3.4 Hoelang duurt het voor mijn retour wordt verwerkt?

We zijn afhankelijk van PostNL wat betreft het bezorgen van de retouren. Dit duurt de ene keer wat langer dan de andere keer. Als de retour bij ons bezorgd is, gaan wij hier binnen 2 werkdagen mee aan de slag. We sturen je een mail als we de retour hebben ontvangen.
Mochten we de retour weer naar je terug sturen, krijg je nogmaals een verzendnotificatie.

4 GARANTIE
4.1 Mijn sieraad past niet, wat nu?

Wat jammer! Is je sieraad gepersonaliseerd?
Zo ja: Afhankelijk van het sieraad bieden wij verscheidene oplossingen. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.
Zo nee: Je kunt het sieraad gewoon ruilen voor een andere maat! > zie retourneren.

Gepersonaliseerde sieraden zijn onder andere sieraden met een eigen gravure.
Twijfel je of je sieraad gepersonaliseerd is? Je kan dit altijd aan de klantenservice vragen.

 

4.2 Mijn sieraad is gebroken, wat nu?

Wat vervelend! Bij Kaya Sieraden heb je garantie op breuk als dit binnen 1 maand na aankoop gebeurt. Mocht het sieraad tussen de 1 en 3 maanden breken, dan bieden we je met 50% korting een nieuw sieraad aan. Je kan contact opnemen met de klantenservice over verdere specificaties!

 

4.3 Mijn sieraad is verkleurd, wat nu?

Goud/rosé goud
Helaas kan het voorkomen dat de vergulde laag er bij sieraden afgaat. Bij sommige klanten gebeurt dit nooit en bij andere na een paar weken. Dit is erg afhankelijk van de pH-waarde van de huid. Het dragen van de sieraden onder de douche en het gebruik van bepaalde crèmes en parfums kan de verkleuring versnellen. Je kunt contact met onze klantenservice opnemen om te kijken naar een oplossing!

 

Zilver
Wat vervelend dat het sieraad verkleurd is! De verkleuring (oxidatie) is een zwart laagje dat kan ontstaan door blootstelling aan zuurstof, zweet en andere stoffen zoals bijvoorbeeld parfum. In principe zou dit laagje weg moeten gaan als je het sieraad oppoetst. Dit kan met het poetsdoekje dat we mee hebben gestuurd met je bestelling. Als je deze niet meer hebt, sturen we deze graag nogmaals op! Mocht dit niet werken, kun je contact met onze klantenservice opnemen voor een mogelijke alternatieve oplossing!

 

4.4 Waarom ontstaan er krasjes op mijn sieraad?

Al onze sieraden zijn handgemaakt. Daardoor ontstaan er al vaak kleine krasjes in het sieraad. Dit hoort bij zilver, omdat het een zacht metaal is. Sieraden die gemaakt zijn in fabrieken (niet handgemaakt), hebben vaak een coating van rhodium. Dit laagje zorgt voor meer bescherming, waardoor er minder krasjes ontstaan. Onze sieraden hebben deze coating niet, omdat ze met de hand worden bewerkt. Dat betekent dus wel dat onze sieraden altijd kleine krasjes kunnen hebben. Naast de krasjes die al in het sieraad kunnen zitten, is de kans groot dat dit er meer worden door (dagelijks) gebruik van het sieraad. Tijdens het gebruik schuurt het sieraad vaak ergens langs. Het zilver poetsen, wat nodig is om het sieraad te onderhouden, kan ook krasjes veroorzaken. 

Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of we iets aan de krassen kunnen doen, maar wij bieden hier geen garantie op.

5 KLACHTEN
5.1 Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat nu?

Je kan een mail met je klacht naar [email protected] sturen.
Het is handig als je hierin:
- je ordernummer noemt in het onderwerp
- vermeldt wat er mis is
- een foto bijvoegt (waar mogelijk)
Dan kunnen wij je het best helpen!  

 

5.2 Ik heb een verkeerde bestelling ontvangen

Onze excuses voor het ongemak! Waarschijnlijk is er iets fout gegaan bij het verzenden van je bestelling. Dit gaan we uiteraard oplossen.
Graag willen we je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice.

6 CONTACT
6.1 Waar staan jullie voor?
'Jij blij, wij blij' dat is ons credo. Onze sieraden worden met de grootste aandacht ontworpen en gemaakt. 
Maar mocht er onverhoopt toch iets aan de hand zijn, dan proberen we altijd samen een oplossing te vinden. 
 
6.2 Hoe neem ik contact op?
Hierboven staan onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen?
Je kan contact opnemen met de klantenservice voor het antwoord op jouw vraag!

E-mail[email protected]
Telefoon + WhatsApp: 0611800369
Of chat met een van onze medewerkers via de website! Zie hierover de chatbutton rechtsonderin.

 
6.3 Wat zijn jullie openingstijden?

We zijn een webshop, dus je kan altijd bestellen! Onze klantenservice heeft wel openingstijden. Zij zijn aanwezig op maandag t/m vrijdag van 10:00-17:00 uur.

 

6.4 Kan ik langskomen om mijn bestelling op te halen?

We zijn een webshop, dus het is niet mogelijk om langs te komen. Wij maken hierbij geen uitzonderingen.

 

6.5 Werken jullie samen met bloggers?

Ben je een blogger en zou je graag met ons willen samenwerken? Stuur dan een mail naar [email protected]!

 

6.6 Waar kan ik mijn recensie plaatsen?

Niet tevreden? We lossen het op via [email protected]!
Wel tevreden? Je kunt hier een recensie achterlaten. Alvast bedankt!