Levertijd & Retourneren

Levertijd
Per sieraad staat de levertijd aangegeven. Veelal is dit 1 werkdag. Bij de kassa geven we de levertijd nogmaals weer (voor Nederland en Belgie). We verzenden het normaal in 1 pakje (dus de langste levertijd geldt). Mocht je een sieraad met een kortere levertijd willen, laat het ons dan weten via chat/ whatsapp of email.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu? 
We leveren via een zakelijke contract met PostNL, erg betrouwbaar en bijna nooit raakt iets kwijt in de post. PostNL bezorgt je bestelling via de brievenbus normaal in 1 tot 2 werdagen.
Heb je je bestelling dan nog niet ontvangen?
1. Controleer eerst of je adres klopt op de orderbevestiging. Zo niet, neem dan contact op met Tanja via [email protected]
2. Klopt het adres? Dan vragen we je vriendelijk nog 2 extra dagen te wachten.
- Meestal komt het met enige vertraging alsnog aan.
- Zo niet, dan is het vaak bij ons al retour gekomen en nemen we contact op met je.
- En in het ergste geval is het verloren gegaan met de post.
Mocht je bestelling er na een aantal werkdagen nog niet zijn, dan kan je gerust contact met ons op ([email protected]) zodat we kunnen bekijken of er iets mis is gegaan.

Gratis verzending 
Zowel voor Nederland en alle andere landen geldt dat we je bestelling gratis thuisbezorgen. Altijd!

België & Europese landen
Bestellingen van Belgische klanten doen er iets langer over, we geven deze levertijd bij elk sieraad aan. Kijk hier dus goed na voordat je iets besteld.

Twee levertijden in 1 bestelling?

Dan leveren we het pakje als 1 geheel met de langste levertijd. 

Past het door de brievenbus?
Nee, alle pakjes van KAYA sieraden passen door de brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven, je bestelling valt gewoon op je deurmat.


Mogelijkheid tot verzekerd verzenden 
KAYA maakt gebruik van PostNL brievenbuspost. Het risico van verzending ligt dan bij de klant. Al onze pakjes passen door de brievenbus, je hoeft er dus nooit voor thuis te blijven. We bieden de optie om je pakje verzekerd te versturen (€ 2,95). Ook dan past het pakje door de brievenbus, en heb je 100% levergarantie.


Retourneren
We doen ons uiterste best om je goed te informeren over de sieraden door een uitgebreide productomschrijving, het vermelden van afmetingen en duidelijke foto's. Al onze sieraden hebben daarnaast 14 dagen lang een 100% tevredenheidsgarantie. Ben je niet helemaal tevreden? Dan mag je om welke reden dan ook na ontvangst de sieraden retourneren. 

Hierop bestaan twee uitzonderingen: oorbellen en gepersonaliseerde sieraden.

Oorbellen
Helaas kunnen oorbellen niet retour worden gestuurd ivm hygiëne risico. Dit geldt voor alle sieradenbedrijven of juweliers in Nederland, KAYA sieraden volgt deze regels.

Gegraveerde sieraden - ingelegde geboortestenen
Omdat het sieraad speciaal voor jou wordt gemaakt, geldt hierop volgens de Wet Kopen op Afstand geen retourrecht. Dit geldt voor sieraden met een gravure of met door jou gekozen (en in het sieraad ingelegde) geboortestenen. Informatie over de wet Kopen op Afstand vindt je op de website van Consuwijzer. De sieraden zijn namelijk onverkoopbaar geworden door de personalisatie. Alleen als er een duidelijke fout van onze zijde is gemaakt (bijvoorbeeld een spelfout of een verkeerde datum), dan maken we uiteraard kosteloos een nieuw sieraad. Mail in dit geval Tanja via [email protected]

Wil je een langere ruiltermijn?
Bijvoorbeeld omdat je het cadeau wil doen? Dan kan dit altijd in overleg. Stuur hiervoor een email naar [email protected]

Past hiet sieraad niet?
Geen probleem. We ruilen het kosteloos voor je om. We betalen nogmaals de verzendkosten van het opnieuw versturen. Het enige wat je zelf betaald zijn de postzegels van de retourzending. Ongefrankeerde zendingen worden niet in behandeling genomen.


Hoe start ik de retourprocedure?
1) Neem binnen 14 dagen na ontvangst van je sieraad contact op met onze klantenservice via [email protected] Vermeld in deze email je naam,  ordernummer en je reden van retour (niet verplicht, wel fijn voor ons). 

Let op: gegraveerde sieraden komen volgens de wet nooit voor retour in aanmerking, behalve bij een spelfout. Ook oorbellen vallen buiten het retourrecht ivm hygiëne.

2) Je ontvang op deze email binnen uiterlijk 2 dagen een bericht terug. Na dit bericht kan je de sieraden (binnen 21 dagen na ontvangst van je bestelling) terugsturen naar het volgende adres:

KAYA sieraden
Evertsenstraat 177
2315 RZ Leiden

3) De kosten van terugzending zijn voor jouw rekening en worden niet vergoed. Als het pakje niet genoeg gefrankeerd (of 'retour afzender') is gegaan krijgen we van PostNL een administratieve boete van €5,20 die we doorbereken (en van het retourbedrag aftrekken). Het pakje kan met reguliere post (vaak postzegel nr 1 of 2) retour worden gestuurd.

4) Maak je geen gebruik van de 100% tevredenheidsgarantatie, dan is de koop 14 dagen na ontvangst van de sieraden definitief.